Saturday, April 25, 2009

Aku Dan Lagu

Lagu yang didengar bila:

Bila teringat cik Wani:
Ungu: Cinta Dalam Hati

"Kuingin kautahu, diriku di sini, menanti dirimu,
meski kutunggu hingga hujung waktu,
dan berharap rasa ini kan abadi untuk selamanya.."

Bila merajuk dengan beliau pulak:
Ziana Zain: Anggapanmu

"Pemusnahku adalah kumbang, runtuh bilaku kelayuan,
impianmu hanyalah masa, untuk menikmati segala,
belum pasti dirimu bahgia.."

Bila liverpool ade game penting:
Gerry and The Pacemakers: You'll Never Walk Alone

"When you walk, through a storm, hold your head,
up high, and don't be afraid of the dark, at the end
of the storm, there's a golden sky, and the sweet
silve song, of a lark"

Bila perlukan inspirasi:
Paul Oakenfold: Ready, Steady, Go!

"Strictly the mother f-
Ready steady go!"

Bila rasa nak curang:
Ahmad Band: Aku Cinta Kau dan Dia

"Memang salahku yang tak pernah bisa
Meninggalkan dirinya untuk bersama kamu
Walau untuk trus bersama
kan ada hati yang kan terluka
Masihkah ada sayang itu"

Bila teringat nostalgia lama:
Bay City Rollers: Bye Bye Baby

"Bye bye baby baby goodbye
(bye bye baby, baby bye bye)
Bye bye baby don't make me cry
(bye bye baby, baby bye bye)"

Bila terkenang kawan-kawan yang dah kahwin:
The Unwanted: Masih Ada Rindu

"Tidak perlu kau bercerita,
tentang dirimu yang sudah berpunya,
kutahu kau bahgia bersamanya.."

Bila marah dan rasa nak bertumbuk:
Chris Cornell: You Know My Name

"I've seen angels fall from blinding heights
But you yourself are nothing so divine
Just next in line "

Bila tengah rancak bekerja:
Rob Zombie: Dragula (Hot Rod Herman remix)

"Dig through the ditches and
Burn through the witches
An' slam in the back of my
Dragula"

Bila nampak Fairuz dan teringat zaman hip hop beliau:
Jay-Z: Hard Knock Life (Ghetto Anthem)

"It's the hard knock life for us
It's the hard knock life for us
Instead of treated we get tricked
Instead of kisses we get kicked"

Bila nampak Muz plak?:
M.Nasir: Apa sajalah lagu orang tua tu..

8 comments:

Cik-MeGa said...

bile teringat aku lagu ape?
lagu hindustan kan....
=p

Melodi Aku said...

dem u

muhsinsenpai said...

aku boleh mengiyakan echa..
tapi aku tanak tipu kau..
aku takde lagu teringatkan kau..
sebab kau tak pernah karaoke dengan aku.. hahaha..

zee ada la, lagu memori daun pisang..

amscreamo said...

wat de hek...
haha
lagu latar ketika menjalani latihan pbX-men takde ke?
ok aku bagi ko.
all shall perish "in dying day"
no one is setting a path
for us to follow
no one's striving to be on top
no one is setting a path
for us to follow
we will all fall in the end
in dying days
haha

Aina said...

lagu bila teringat kat amoy:

SEINDAH BIASA


hahahahha

ratnakesuma said...

lagu bile teringat aku?


jawapannya:

1)x de lagu
2)langsung x pernah teringat kat aku... hahahahahhaha

muhsinsenpai said...

laa takkan tak pernah teringat kat kau pulak

lagu khas idora..

'idora jaga kambing lalala'

ratnakesuma said...

giler jahat nko... sama spesies ngn shah...


hahahahhahahahahaaha....