Monday, June 29, 2009

Banduan Pun Menghormatkan Kematian Michael..



Pemergiannya dikenang setiap lapisan masyrakat..

Baca sendiri..

Dee Bee Pee: Minggu 8

Isnin: Sambutan Ulangtahun ke-53 DBP. Apa yang aku dapat? Seketul kalkulator.

Selasa: Explorace. Kalah lagi.

Rabu: Keluar awal untuk menonton Megan Fox dan robot-robotnya.

Khamis: Termenung menghitung hari di pejabat.

Jumaat: Keluar awal lagi, kali ini untuk beli hadiah.

Sabut: Makan malam bahagian. Aku dan Muz berduet lagu orang tua. Tersingkir dari cabutan tv.

Saturday, June 27, 2009

Anggapanmu..

Sekebun cinta nan berbunga
Megah berdiri nan berduri
Aku yang asli
Di dalam mekar
Bila terbit mentari
Menguntumlah

Sejambak cinta nan berbunga
Megah berdiri nan tiada
Mekar dan kukuh
Bau dan kaku
Itulah pilihanmu
Aku di taman hanya perhiasan
Mata umum

Hanya mampu kumelihat
Kecurangan warna bunga
Idamanmu
Berbaja tiada

Sedang aku anggapanmu
Menyusahkan untuk
Meraih impian
Terlontarku di halaman

Pemusnahku adalah kumbang
Runtuh bila kukelayuan
Impianmu hanyalah masa
Untuk menikmati segala
Belum pasti
Dirimu bahgia

Friday, June 26, 2009

Jacko Has Left The Building..

Jacko has died.. Baca sendiri

Wednesday, June 24, 2009

Neda: Suara Yang Disenyapkan..

Assalamualaikum..
Protes pilihanraya di Iran bertukar ganas..
Lambang bahawa usaha membungkam suara rakyat tidak hanya berlaku di sesetengah tempat, tidak terhad kepada fahaman agama atau parti politik.
Neda (bermaksud suara), mangsa terbaru. Semuanya halal demi kuasa? Baca sendiri..



Tuesday, June 23, 2009

Saja Nih..

Assalamualaikum..

Sebab result aku sak ess aku ingat malas nak cakap pasal akademik..

Tapi kenangkan balik ada jugak la kegemilangan pendidikan aku yang lepas-lepas.

Contohnya ensemble part 4. Aku dapat A+.

Mungkin sebab aku jadik prosedur video klip Flava.

Mungkin jugak pasal video klip aku nih..

video

Monday, June 22, 2009

Hari Hari Hari Bapak..

Assalamualaikum..

Semalam aku dan adik-adik sambut Hari Bapak dengan Bapak aku. Sambut dengan cara?

Pai epal sambil menonton filem. Kellasss..

Selamat Hari Bapak Pak.

Sunday, June 21, 2009

Dee Bee Pee: Minggu 7

Isnin: Flet DBKL - Bandar Tun Razak.

Selasa: Flet DBKL - Pantai Dalam.

Rabu: Flet DBKL - San Peng. Malam Desa Tun Razak untuk temubual.

Khamis: Tengah termenung mencari kerja aku disuruh balik rumah menyiapkan kerja 'peribadi' senior. Untuk RM30 aku menyertai jutaan kakitangan kerajaan lain dalam Skim Rasuah Nasional.

Lepas tu sukan bowling, kalah lagi. Memang nasib tiada emas.

Jumaat: Tak ade kerja.. Baca yassin plak.. Aku jadi baik? Apa ni? Namun sebelum menyertai Skim Salahguna Kuasa Kakitangan Kerajaan dapat majalah DM Julai dipampangi nama pada surat beranak.

Friday, June 19, 2009

Itu Cinta Yang Melintas..

Muz baru sahaja turun, Lana baru sahaja bergerak semula..

Belumpun Puduraya ditinggalkan dua orang gadis jelita Kaukasia tersenyum-senyum ingin melintas jalan di hadapan mata..

Aku boleh seperti kereta di hadapan melaju tanpa peduli, atau selayaknya seorang budiman memberi laluan.

Sebagai seorang lelaki tentu sekali kalian tahu apa pilihan aku.

Dan senyuman pun bertukar dari wajah-wajah di luar ke wajah di dalam kereta..

Tuesday, June 16, 2009

Dee Bee Pee: Minggu 6

Assalamualaikum..

Minggu paling tade kerja. Sukan-sukan-sukan.

Lalalala...

Owh, tapi Jumaat kitaorang ke IB tengok Malam Puisi Utusan..

Sunday, June 14, 2009

Kapal Terbang Perpisahan..

Biasanya cik Wani yang terbang tinggalkan aku, tapi hari ini, mak aku pun sama-sama menggunakan jalan pengangkutan udara untuk meninggalkan aku..

Mak aku naik kapal terbang ke Amsterdam pukul 12 tgh malam..

Cik Wani naik kapal terbang ke Serian Sarawak pukul 9 pagi..

Mak aku pergi 3 minggu, cik Wani 3 bulan..

Jaga diri elok-elok, insan-insan tersayang..

Sunday, June 07, 2009

Dee Bee Pee : Minggu 5

Isnin: Tak kerja. Ayah pada editor meninggal. Ramai-ramai melawat naik bas.

Selasa: Ada la kerja sket2.

Rabu: Baik lambat Pastu tengok Terminator.

Khamis: Balik lambat jugak. Bz jugak la kan.

Jumaat: Translate dan balik pukul 7. Dah jadi journalist dah kitaorang.

Friday, June 05, 2009

42 Tahun Lalu..

Perang Enam Hari Antara Negara-negara Arab dan Israel bermula hari ini..

Semua tahu siapa yang menang..

Baca sendiri

Bill Is Dead..


Pelakon Kill Bill, David Carradine, dah mati..

Quote terbaik:

"Now, a staple of the superhero mythology is, there’s the superhero and there’s the alter ego. Batman is actually Bruce Wayne, Spider-Man is actually Peter Parker. When that character wakes up in the morning, he’s Peter Parker. He has to put on a costume to become Spider-Man. And it is in that characteristic Superman stands alone.

Superman didn’t become Superman. Superman was born Superman. When Superman wakes up in the morning, he’s Superman. His alter ego is Clark Kent. His outfit with the big red “S” - that’s the blanket he was wrapped in as a baby when the Kents found him. Those are his clothes. What Kent wears - the glasses, the business suit - that’s the costume. That’s the costume Superman wears to blend in with us.

Clark Kent is how Superman views us. And what are the characteristics of Clark Kent? He’s weak… He’s unsure of himself… He’s a coward.

Clark Kent is Superman’s critique on the whole human race (Kill Bill)."

Baca sendiri..

Thursday, June 04, 2009

20 Tahun Lalu..


Antara gambar paling ikonik dalam sejarah.. baca sendiri.


Tuesday, June 02, 2009

Ada Apa Dengan Aman?

Bagai ribut gossip yang melanda Langkasuka, aku diberitahu tentang berita tergempar ini, tentang projek mega jutaan ringgit yang dengarnya tiba-tiba berkubur.

Mohon pencerahan!

Apa lagi Shaz, wartawan hiburan Metro, terjahlah!