Friday, May 22, 2009

Kau Biar Betul Mat..

(hp yang disyaki terlibat..)


Assalamualaikum..

Aku takde la baik sangat, tapi dengar dulu cerita ni..

Tadi aku solat Jumaat kat bangunan lama DBP. Muz pulak segak dengan baju melayu teluk belanga hitam sepasang (nanti ada le dia post blog tu..).

Sebelah aku ada la sorang brader ni, warga DBP jugak kut, atau at least Dawama (tanya Muz apa mende tu), sebab pakai pakaian ofis. Wajah pulak matured cam orang baya Encik Amran (aku teringatkan dia sebab dia la conduct practical nih..)

Sibuk sms dalam tepon waktu khatib baca khutbah. Aku pun dalam hati bengkek jugak la. Cuba la hormat waktu orang baca khutbah. Takkan la bini tak boleh tunggu, takkan tak faham orang tengah sembahyang Jumaat. Nak kata boss die sms, kebanyakan warga DBP ni Islam, memang dah jelas pasal hal ni..

Aku pun lirik handphone die, nak tengok apa yang urgent sangat.

Dia tengah main game..

3 comments:

amer zaman said...

entah2 kat hp dier bleh view khatib berkhutbah dengan lebih dekat kot...

kan skang ni zaman teknologi pika (rujuk dewan kosmik keluaran JUN)

x pun dier master of puppet, kawal khatib..sebab tu cmtu

haha...

Melodi Aku said...

dem.
ada juga orang de be pe tak bertamadun. ish.

Unknown said...

skarang ni mcm2.. blum lg citer yg blh buat fatwa sindri kononnya jumaat boleh ponteng asalkan jangan tiga jumaat berturut2..hehe