Monday, May 18, 2009

Cerita Pendek Untuk Kawan..


Gadis manis itu tersipu malu. Kedua-dua kepala lututnya yang menjenguk keluar dari jubah mandi putih tiga kali saiz tubuhnya ditemukan rapat bagai menyorokkan sesuatu. Jurusolek separuh lelaki separuh pondan pula tak henti-henti memberus wajah manis itu bagai mengapur kasut.

Elegan, sungguh elegan..

"We're ready for you Miss Ju." Seorang lelaki lain yang berwajah kacak bernafsu songsang memberi kode. Bagai berkomunikasi dengan kod rahsia gadis membalas dengan gerak tubuh rutin. Senyum, angguk, pandang jurusolek, jurusolek pandang balik, dua-dua senyum dan dua-dua angguk. Angguk hanya sekali seperti orang akad nikah.

Si gadis yang entah Julia entah Jumayah itu berdiri manakala si jurusolek tambah bergegas memberus-berus wajahnya. Entah kerana malu atau mungkin kerana sejuk jubah mandi putih bersaiz besar ditarik rapat ke tubuh.

Sementara itu seorang lelaki awal 20-an yang berambut syampu berdiri tidak jauh dari situ. Jika si gadis gementar si lelaki lebih dahsyat lagi gemuruhnya. Itu kali pertama, dan jika gagal, kali terakhir dia berpeluang melakukan apa yang dia lakukan.

Si gadis yang entah Junaidah entah Zulaikha itu berdiri di tengah-tengah set, dengan dikelilingi lampu yang dari jauh kelihatan seperti payung khemah. Latar belakangnya pula lukisan awan-gemawan menakala lantainya pula basah bergenangkan air.

Si lelaki menarik nafas mengumpul keyakinan. Tangannya menggenggam erat kamera Canon EOS5D Mark II, lengkap dengan lensa dan flashnya. Si gadis pula menggigit bibir tanda mengumpul kesediaan. Sabar menunggu kode.

"Ok, kita boleh mulakan sekarang."

Jubah putih pun melorot dan bergumpal di lantai

p/s: gambar Fairuz tiada kena mengena dengan cerita..

5 comments:

Anonymous said...

hahaha
ape la...

Melodi Aku said...

tapi cerita ada kene mengena . wkakakak dem. ini mesti kes aku tak ajak dtg tgk "ehem" nie.

muhsinsenpai said...

Aku hanya BAYANG kan je..

amer zaman said...

haha...

kalau dia ajak tengok JER...

x best gak...

Melodi Aku said...

dem.