Wednesday, March 11, 2009

26 Tu Dah Tak Lama Dah

Assalamualaikum..

Selamat Hari Lahir Aku.

Ucapan selamat hari lahir biasa diucap, tetapi jarang benar kita mengingatkan diri sendiri "usia kau main sampai ke

penghujungnya.."

Manusia adalah makhluk yang begitu. Rata-ratanya optimis dan yakin tetamu yang bernama ajal itu hanya akan datang bila kita

mahu ia datang. Bukan esok, bukan sebelum kita kahwin, atau sewaktu kita sedang menggosok gigi. Ia hanya akan datang bila

kita sedia, sudah tercapai cita-cita, dan yang pasti, ramai yang yakin tidak akan datang langsung.

Jadi untuk diri yang mencecah usia 26 tahun hari ini, aku ucapkan..

"Hai diri Muhsin bin Paridah Anun, hari ini genaplah 26 tahun kau mendekati mati.. bersedialah kerana bila-bila masa dari

sekarang, kau akan dijemput oleh ajalmu.."

Wassalam..

6 comments:

Cik-MeGa said...

em..
org kt..
hari jadi tu mmg hari mengingati mati..

mapieceofart said...

slamat hari lahir, muhsin... Allah selamatkan kamu! aku doakan kau panjang umur, murah rezeki, diberkati Allah slalu dan tercapai semua hasrat dalam hidup... aku sentiasa doakan kau dan sume sahabat, tidak kira bila tiba hari lahir atau tidak... setiap hari, insya Allah...

ya... mengingati mati itu wajib... muhasabah diri... aku perlu lakukan itu... trimas mengingatkan, sahabat... ~0^_^0~

Miss LaraLady said...

Selamat ulangtahun ke-26 atokku..
semoga kamu cepat dipertemukan jodoh!

Miss LaraLady said...
This comment has been removed by the author.
muhsinsenpai said...

thanks everybody..

Wan Chel said...

hepi belatde besday my friend...
memang da xlame...
2 yg kene enjoy dlu...
huhuhh..