Sunday, November 23, 2008

Highlander TV Series..


Sama ada suka atau tak suka. Itu aje yang boleh aku simpulkan tentang siri televisyen ini. Diadaptasi dari filem yang sama tajuk tetapi berlainan hero, Highlander Siri TVlah Pulak mula aku kumpul akhir tahun 2007. Setelah setahun berlalu, 6 musim menjangkau 119 episod lengkap telah aku perolehi.

Siri televisyen yang bermula dari tahun 1992-1998 ini menceritakan tentang Immortal (trans. lestari?) Duncan MacLeod (1492-) yang selama 400 tahun menentang kejahatan baik dari golongan marhaen atau yang sejenis dengannya, bukan sejenis dengan Shah.

Penggal kepala orang dapat kuasa + pengalaman + pengetahuan beliau? Itulah kerja golongan immortal (bukan immoral) ini yang hanya akan mati bila terpenggal lehernya.

Duncan telah memotong kepala lebih 100 orang immortal dan bukan semuanya jahat. Connor MacLeod, gurunya sendiri, Richie Ryan, muridnya sendiri, Sean Burns, sahabatnya sendiri semuanya dia bunuh. Gila kepala jugaklah dia ni.

Oh, dan dia cuba bunuh aku jugak. Dah lebih 10 kali aku mimpi dia nak penggal kepala aku. Jangan haraplah.

Sekarang dalam proses mengumpul siri TV Lt. Ninzaburo Furuhata dan Siri TV Satisfaction. Yang tak suka tak sukalah. Pergilah layan Gilmore Girls tu. Dulu aku suka la waktu Lorelai hot lagi.

No comments: